//Espressione
Welcome to //kugiranpelangi blog . Like My Blog ? Follow me and leave a tag │FollowDashboard
//Espressione
my love story
Saturday, April 21, 2012 | 4:35 AM | 0 Love Letter
pgi2 nie teringn plak nk menaip.. alhamdulillah Allah dah kurniakan hidayah kt aku utk menghupdate kan blog aku..
oke entry kali nie tersgt3 lah special sbb aku aku luah kan kisah cinta aku drp aku masih muda remaja sampai lah dah tua bangka mcm nie...
so siapa yg bca entry kali nie dia agak bertuah la kan.. #ingt senang aku nk cerita bnda2 yg privacy mati mcm nie..

kdng2 aku terasa best tgk pompuan lain.. bercinta sampai bermati-matian tp bila dh break sekejap ja dpt cinta hati baru...#u make me jelly ok
aku bukan x mau cari cinta hati baru tp hati aku susah.. cpt letih dgn dunia percintaan..




here we comeeee....!!
FIRST LOVE, time nie aku baru tingkatan 2.. sejujur hati , aku masih tak bersedia nk bercinta. aku xmau bercinta sgt3.. to me cinta tu complicated..
tp ada sorng nie.. membe aku.. of cos la lelaki, dia aku dah perasan drp tahun lepas lgi dh usya aku semcm..
mcm orng gila bayang pon ada.. ternyata hati aku tak suka lansong kot kt dia..
he not my type..#honestly
tp si dia nie teramat2 la pandai merancang. dia mintak tlng my bestie aku.. smpai bestie aku mai melutut bagai kt aku suroh terima cinta dia.. #what a mass!!
aku takk suka wei kt dia.. tulung laaaa..
but at last, aku terpaksa la terima dia dgn hati yg tak ikhlassss!! time tu aku sampai buat contract ok dgn bestie aku tu... #ala2 cinta contract gitu...hahaha
relation aku dgn dia mcm x contant.. sekejap declare, sekejap break..#ada kot sampai 10 kali
and we are officially break in january 2009..#time aku form3
setelah dihitung2.. relation aku dgn dia ada la dlm setahun lebih2 sikit..
time tu hati aku sakit kot.. even at the first , aku mmg tak suka dia.. tp lama2 tettttttttttt..#idk
kami break sbb kami bergadoh. bukan sebb ada orng ke-3 and so on..
on that relation, aku x pernah hang out dgn dia..bak orng kata on the date la.. tak pernah ok!!!
kami hnya contact melalui hphone!
to him :: aku hope hg enjoy dgn life hg sekarang..kawan tetap kawan ok?

SECOND LOVE, cinta nie aku tak tau bermula bila.. #pilik kan?
aku kenai dia nie masa aku darjah5 lagi.. a long long time ago.. and time tu dia suka aku..
and aku tak pernah bgi jawapan.. aku just buat bodo tp kami time primary school mmg berkawan baik..
actually, bestie aku dulu yg kwan dgn dia... so aku nie hat tak bersalah pn berlibat sekali..
on secondary school plak, aku sekelas lgi dgn dia.. time tu aku sendiri xtau perasaan aku...
aku layan dia hanya sebagai kawan tp tah la.. #complicated
and aku jadi tak rapat dgn dia sejak aku couple dgn first love aku tu..
time tu plak dia pon couple dgn sapa tah..budak sekolah lain..
lepas aku break dgn first love aku tu dia still couple dgn bdak sekolaha aku.. as his friend aku dengaq semua masalah dia.. tp kt situ dah terselit bait2 cinta yg aku sendiri tak pasti.. -,-'
time aku free, aku p lepak kt kelas dia sambil mium Dutch lady Strawberry.. tp dia suka minum  Dutch lady Full cream.. sejak tu aku mula belajaq minum Dutch lady Full cream..-,-'
bila dia dah break dgn awek dia.. kami dah mula pk pasai hubunag kami..
and aku cerita dkt besties aku pasai hubunagn kami... and she said NO..! #what a mass
ok, kami menjalani hidop dgn kasah cinta terlarang tu..-,-'
and bila tah aku tak ingt.. kami declare secara senyap2.. bila orng tnya ja kami ckp kami hnya k a w a n..
tp hubungan tu tak lama... mcm2 dugaan yg sgt meletihkan jiwa dan mengaggu mental..
bnyak bnda yg tah apa2 aku degaq psai dia drp besties aku sendiri...
bnyak sgt. apa makna jdi gf tp kawan dia lebih kenal dia drp aku.. #complicated
conclusion nya aku sendiri tak tau bila kisah cinta dia mula dah habis bila...
to him :: hope hg bahagia dgn girlfie baru hg tu nah.. aku selalu ada tp aku hnya mampu melihat dari jauh.. sorry..:(

THIRD LOVE, this love is very very very special everr!
time tu mmg zaman kegemilang facebook lah.. mmg aku taip2 hari akan membuang masa men'online fb..
time tu aku plak single-mingle.. mmg every chat aku akan reply ja..tp bila dia seolah2 mcm nk berkenalan aku just leave it..
eauuuu...xmau aku dok berkenalan-berkenalan dlm fb.. apa barang..
so aku reply chat orng2 yg aku kenal mcm senior, junior, and etc..
satu mlm tu ada sorng mamat nie send chat kt aku and dia mengaku dia tu adik senior aku..
aku pon layan ja la.. then, esok mlm pon dia send chat kt aku jgk and dia mintak numbe phone aku..
aku tak bgi lagi.. esok nya lgi dia mintak lgi.. haishhh.. mamat nie x pham2 ka yg aku mmg xmau bgi...grrrr
dah dia mendesak sgt.. aku bgi ja la.. in my mind time tu.. alah numbe phone ja pon..
kalau aku x suka aku boleh ja ignore call and msg dia.. that not a problem ok..
then, dia start call aku.. eee.. pelik kan..orng selalu msg ja tp mamat sorng nie dia lain sikit..
dia tak suka msg tp dia suka call.. ok.. aku pon ckp ja la dah dia yg call kannn..
lepas 3 hari, baru la tau sebab apa mamat sorng nie suka call..
dia kan bnyakk ckp.. dia ckp 3 jam x berhenti ok.. aku yg dengau nie yg naik mengantok.!
sampai aku sendiri terpikir, hahih mamat nie taip2 hari berapa puluh dia topup..
so aku straight to the point lah.. aku tnya nie topup berapa sehari.. and dia ckp 30..
aku nie terkejut.. gila la mamat nie topup bebanyak semata2 nk ckp dgn aku..
kat situ aku dah nampak yg dia nie lain sikit..
3 hari kami berhubung dgn phone.. alih2 dia ckp dia nk meet aku..
gilaaa...aku nk p date dgn orng yg aku sendiri tak kenai.. mmg tak la kannn..
1 ptg tu dia mmg nk jumpa aku jgk sampai dia nk mai rumah aku... aku kata gilaaaa.. bapak aku tau mati aku..O.o
so utk langkah selamat aku ajak membe aku dok rumah aku and meet dia sekali dgn aku nnti..
jeng..jeng..jeng.. petang yg di tunggu-tunggu itu telah tiba.. aku nervous yg teramat kot..
aku meet dia and dia siap salam dgn abag aku lgi.. #what a mass
kt situ aku dah nmpak yg dia nie ikhlas,,
around a week kami kenal tp dia dah mintak couple and he need the answer as soon as possible..
so 30 october 2010 aku officially in a relationship.. alhamdullilah aku rsa pilihan aku kali nie tepat..
untill now were together..
aku rsa bersyukur sgt dpt boyfie yg caring mcm dia.. ckp ja lapar nnti 10minute smpai la dia dgn makanan..
thats make he very very very special to me...

#cinta pertama ialah kenangan, cinta kedua ialah pelajaran dan cinta seterusnya ialah satu keperluan..:D







> <$BlogItemCommentCount$> Comment(s)
Past | New
the owner

•Hidayati Amni •18 y/o •kedahan •jobless

Navigations Here

About Links Entries

Taggie


Credit Section


Template by : Atirah Hayati .
Basecode by : Jaja
Image by One | Two .
Best view at Google Chrome only .

src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js">